FAQ - często zadawane pytania

 

Jeżeli chcesz przyjść do na po raz pierwszy – skontaktuj się wpierw z nami wysyłając wiadomość prywatną na  naszą stronę na Faceboook’u.

Zapisów dokonujemy poprzez system Fitssey. Należy wejść na naszej tronie w zakładkę grafik i tam możemy dodać się do odpowiedniej grupy. 

Jeżeli nie wiesz, do której grupy się zapisać – spójrz na opis poziomów znajdujących się w zakładce „grupy”, a w razie wątpliwości napisz do nas.

POLE DANCE

Na rurkę zabierz krótkie spodenki (bez metalowych elementów) lub dół od stroju kąpielowego oraz sportowy top (koszulka będzie na początku również ok, choć najlepiej żeby była bez rękawów). Oczywiście są stroje dedykowane pod pole dance, ale na początek wyżej wymieniony zestaw będzie ok 🙂

Zimą na rozgrzewkę zabierz dodatkowo dres lub leginsy, można także bluzę (dobrze rozgrzane ciało = lepsza przyczepność do rurki oraz mniejsze ryzyko kontuzji). Ćwiczymy na boso lub w skarpetkach (przy niektórych figurach potrzebna jest odkryta stopa), tak więc nie musisz zabierać sportowego obuwia. Pamiętaj by w dniu zajęć nie używać balsamu (ale w tygodniu jak najbardziej), a jeżeli o tym zapomnisz – wykąp się przed treningiem (nie wolno ćwiczyć mając ciało od kremu z uwagi m.in. na ryzyko upadku).

AERIAL HOOP

Na kole ćwiczymy natomiast w leginsach (polecamy jednak takie, które nie mają siateczki pod kolanami). Do tego możesz założyć top lub bluzkę (przy niektórych figurach przydadzą się zasłonięte plecy). Ćwiczymy w skarpetkach, które jedynie do niektórych figur należy zdjąć. Jeżeli masz w domu rękawiczki na siłownie/rower to możesz je ze sobą zabrać.

STRETCHING

Sportowe obuwie zostaw w domu, ćwiczymy bez niego. Załóż leginsy lub w dres, a na górę top sportowy/koszulkę, tak jak Tobie będzie wygodniej. Możesz zabrać swoją matę jeżeli chcesz, ale na spokojnie mamy ich zapas na miejscu.

Oczywiście, że tak! Właśnie po to przychodzi się na zajęcia. Na rurce czy kole wzmocnimy całe nasze ciało, zwiększymy mobilność, a także popracujemy nad kondycją. Oczywiście warto dodatkowo chodzić na stretching czy trening funkcjonalny by przyspieszyć swój progres. 
  • Na trening poza strojem koniecznie zabierz wodę do picia.
  • Do przecierania sprzętu w trakcie zajęć potrzebna jest ściereczka – możesz zabrać swoją, ale ze spokojem mamy w studio ich zapas. Warto zabrać, zwłaszcza w ciepłe dni, również dodatkowy ręczniczek do ciała.
  • Przed zajęciami ściągnij biżuterię! To bardzo ważne z dwóch względów – po pierwsze być nie zrobiła sobie krzywdy, po drugie by nie zniszczyć sprzętu. Pierścionki i bransoletki mają zakaz wstępu na rurkę i koło. 
  • Jeżeli zapisałaś się na zajęcia pole dance pamiętaj by w dniu zajęć nie używać balsamu (wyjątkiem jest aloes). Jeżeli zapomniałaś i jednak się posmarowałaś prysznic przed zajęciami będzie dobrym rozwiązaniem. Dlaczego w ten sposób? Kremy są tłuste przez co będziesz zjeżdżać z rurki nie tylko ty, ale i kolejne osoby, które będą po Tobie z niej korzystać.

Nie honorujemy żadnych kart partnerskich. Dlaczego? Gdyż nie chcemy by odbijało się to na jakości zajęć które prowadzimy. Ważny jest dla nas rozwój i komfort naszych kursantów – na zajęciach jest maksymalnie 8 osób, każdy uczestnik ma własną rurkę dla siebie, a grupa idzie własnym tempem – co przy programach partnerskich jest niestety niemożliwe.  

Powodów zjeżdżania z rurki jest cała masa, ale mamy także kilka rozwiązań dzięki którym romans z rurką będzie o wiele przyjemniejszy.

BRUDNA RURKA & BRUDNE RĘCE

Kiedy tracisz chwyt to pierwszym krokiem powinno być wytarcie rurki szmatką namoczoną płynem, który jest dostępny w każdym studio.

Druga ważna sprawa to…. mycie rąk mydłem! Kiedy wycieranie nie pomaga, nie ma nic lepszego jak szybka wycieczka do umywalki. Gwarantujemy, poczujesz znaczną różnicę!

Czasem warto także naprawdę porządnie wyczyścić rurkę – w tym celu mocno namocz szmatkę tak by rurka była wręcz mokra, a drugą suchą szmatką porządnie ją wytrzyj.

SUCHA SKÓRA

Tu zawsze jest największe zdziwienie, bo przecież wszyscy krzyczą, że nie wolno się balsamować chodząc na pole dance!

I owszem – nie powinno się tego robić w dniu zajęć (a dokładniej przed nimi), gdyż jeżeli balsam nie zdąży się wchłonąć będziesz po prostu na nim spływać z rurki, a także każda kolejna osoba, która będzie na niej ćwiczyć.

Jednak sucha skóra gwarantuje podobny skutek (a najgorzej jest w sezonie zimowym, kiedy grzeją kaloryfery). Pamiętaj żeby dbać o nawilżenie ciała robiąc to zarówno od środka, czyli pijąc dużo wody, jak i z zewnątrz.

Jak najbardziej wskazane jest regularne balsamowanie ciała, np. wieczorami po treningach. Nie dla każdego ten sam balsam będzie odpowiedni, warto wypróbować różnych. Z naszego doświadczenia szukajcie tych dobrze nawilżających, jednak mało tłustych. Jeżeli chodzi o aloes można go stosować w dniu zajęć, a co więcej nawet na treningu – ciało się bardziej lepi do rurki (jednak na co dzień to prędzej wysuszy skórę niż jej pomoże jeżeli stosuje się tylko go), podobne zastosowanie ma… pianka do golenia. Spróbować nie zaszkodzi 😎

NIEDOGRZANE CIAŁO & ZIMNA RURA

Tutaj rachunek zawsze będzie prosty, zimno trzymać nie będzie. Nie bez powodu początek zajęć rozpoczyna intensywna rozgrzewka (dodatkowo oczywiście zmniejsza ryzyko kontuzji).

Trzeba dać także chwile rurce by się rozgrzała, dużo przytulania i wycierania będzie robiło robotę. Patent na szybkie rozgrzanie? Kilka dropów i gotowe 🙂

RODZAJ RURKI

Chodzi tutaj o materiał, z którego jest zrobiona. Na przyczepność ma to duży wpływ

W skrócie: bardziej będziesz się trzymać na rurze proszkowanej (czyli malowanej), niż na chromowanej, jednak przypominamy – coś za coś, mniej zjeżdżasz, ale bardziej będzie boleć i nie zrobisz na niej też wszystkiego.

SIŁA

Im dłużej trenujesz tym masz więcej siły, ale także mocniejszy chwyt. Osoby z dłuższym stażem są w stanie zjeżdżając w dół zrobić nawet zaawansowane triki.

Nie bez znaczenia jest też kontrola nad barkami oraz łopatkami. Puszczasz napięcie = zjedziesz w dół.

I tutaj jeszcze jedna wskazówka: kiedy czujesz, że zaczynasz się ślizgać w trakcie wykonywania figury czy combosa, staraj się kontynuować ćwiczenie. Nie przerywaj od razu, nie zeskakuj z rury. Warto oswoić głowę, że nawet zjeżdżając mamy jakąś kontrolę nad swoim ciałem.

MAGNEZJA

Warto wiedzieć, o magicznym specyfiku jakim jest… magnezja. Możesz kupić ją np. u nas w studio. Co to jest? Specjalny środek, który wchłania wilgoć i poprawia tarcie,  używany jest również przy wspinaczkach czy na siłowniach. Rada od nas – używaj magnezji z umiarem, gdyż łatwo się „uzależnić”. Nakładaj bardzo małą ilość, a kiedy przestaje pomagać idź umyj ręce zamiast dokładać kolejne warstwy. Używaj jej kiedy naprawdę się ślizgasz, nie przy każdym wejściu na rurkę. Dlaczego? Używanie magnezji to pewne ułatwienie, bez niej szybciej wzmocnisz chwyt, który jest bardzo ważny. Dodatkowo, im więcej magnezji tym większe odciski na dłoniach. Podsumowując –  magnezja pomaga, byle stosować ją z umiarem.

Najbardziej popularny na rynku jest Ocun, jednak są różne rodzaje gripów, a na każdego będzie działać lepiej co innego. W niektórych sklepach znajdziesz pakiety testerów.

POT

Nadpotliwość zdecydowanie nie ułatwia trenowania, jednak są na rynku specyfiki, które niektórym osobom pomagają ją zredukować (wiele osób poleca także botoks).

Całkowicie normalne jest też to, że latem w upalne dni po prostu nasze ciało spływa z rury – dobrze pod ręką mieć ręczniczek by się osuszyć lub wybrać sobie na sali rurkę bliżej wiatraka.

Nie każdy też wie, ale wpływ na to ma także np. okres lub wypicie w dniu treningu kawy, czy energetyka. Kto by się spodziewał, prawda? 🙂

 
Tak, jak najbardziej! Oferujemy zajęcia indywidualne na każdym poziomie zaawansowania. Dzień i godzina są do wspólnego ustalenia z instruktorem. Zapisu można dokonać w studio lub poprzez Facebook’a. 
Dla kogo są dedykowane takie zajęcia? Dla każdego!  Jeżeli chciałabyś podszkolić swoje umiejętności pod czujnym okiem instruktora, chcesz popracować nad konkretnymi elementami lub po prostu nie odnajdujesz się na zajęciach grupowych zapisz się na zajęcia indywidualne. Trwają one 60 minut.